Altijd zelfstandig

Leren doe je altijd samen, en ook altijd zelf. Dat geldt voor ons, dat geldt voor jou. Natuurlijk heb jij de omstandigheden niet zelf in de hand, maar jij bepaalt wel wat je met die omstandigheden doet. Koersvast en met lef. Dat geldt voor ons allemaal, of we nou leerlingen, leerkrachten, ouders, internbegeleider, directeur, onderwijsassistenten, pedagogisch medewerkers, conciërges of buurtbewoners zijn.
Leerlingen op IKC Aventurijn zijn medeverantwoordelijk voor hun leerproces. Daarvoor hebben zij leraren nodig die coachen op zelfsturing. Door middel van coachgesprekken wordt er aangesloten bij de ontwikkeling, de interesse en de leerbehoefte van de kinderen. Kinderen werken met een weektaak om de zelfstandigheid te bevorderen. De zelfstandigheid wordt bevorderd door de verschillende soorten werkplekken waar kinderen aan hun weektaak kunnen werken.