Wat ons bijzonder maakt

Wat ons bijzonder maakt is dat we in alles wat we doen altijd Vaardig, Verbonden, Zelfstandig en Ruimhartig zijn.

ALTIJD VAARDIG

We weten wat we doen en we zijn er ook goed in. Net als jij: elke dag ben je beter in wat je doet, weet en kunt. Want wat is er nou fijner dan iets buitengewoon goed onder de knie te hebben?

ALTIJD VERBONDEN

We blinken niet alleen uit voor onszelf, maar ook omdat we daarmee anderen kunnen helpen. En omdat anderen jou kunnen helpen. Samen elke dag een beetje beter. School is tenslotte ook jouw thuis. Jouw thuis, jouw wijk, jouw stad.

ALTIJD ZELFSTANDIG

Leren doe je altijd samen, en ook altijd zelf. Dat geldt voor ons, dat geldt voor jou. Natuurlijk heb jij de omstandigheden niet zelf in de hand, maar jij bepaalt wel wat je met die omstandigheden doet. Koersvast en met lef. Dat geldt voor ons allemaal, of we nou leerlingen, leerkrachten, ouders, internbegeleider, directeur, onderwijsassistenten, pedagogisch medewerkers, conciërges of buurtbewoners zijn.

ALTIJD RUIMHARTIG

Wie je bent en wat je kunt is niet alleen voor jezelf. School is niet alleen jóuw thuis. Je kunt wat je kunt en bent wie je bent, zodat je dat met anderen kunt delen. Ook daarom wil je je beste bijdrage leveren. Door jou voelen andere kinderen zich thuis op school. Door jou durven andere kinderen dingen te proberen die ze eerder niet durfden. Jouw lef is aanstekelijk en jouw delen versterkt anderen. Niet alleen de andere kinderen. Iedereen in school wordt beter in leren.