Altijd ruimhartig

Wie je bent en wat je kunt is niet alleen voor jezelf. School is niet alleen jóuw thuis. Je kunt wat je kunt en bent wie je bent, zodat je dat met anderen kunt delen. Ook daarom wil je je beste bijdrage leveren. Door jou voelen andere kinderen zich thuis op school. Door jou durven andere kinderen dingen te proberen die ze eerder niet durfden. Jouw lef is aanstekelijk en jouw delen versterkt anderen. Niet alleen de andere kinderen. Iedereen in school wordt beter in leren.
Op IKC Aventurijn is er naast de leerstof ook aandacht voor de persoonsvorming, burgerschap en voor de werking van het brein. We werken procesmatig waarbij het leren over het leren een belangrijke rol heeft. De leerkrachten communiceren vanuit de win-win situatie waarbij de inbreng van kinderen gelijkwaardig is aan die van de leerkracht.